Jak zarabiać na YouTube

Jak zarabiać na YouTube? Sposoby zarabiania pieniędzy na YouTube

Zarabianie na YouTube – Wprowadzenie

Jeśli jesteś twórcą na YouTube i chcesz zarabiać na swoich filmach, to ten artykuł jest dla Ciebie.

W tym artykule wyjaśnię, jak zarabiać na YouTube i dlaczego ważne jest, aby monetyzować swój kanał. Dodatkowo podzielę się kilkoma wskazówkami, jak zacząć przygodę z monetyzacją oraz podam kilka pomysłów na to, jakie filmy mogą zarabiać więcej dzięki reklamom.

Dlaczego warto zarabiać na YouTube?

Na YouTube można zarabiać na różne sposoby. Niektórzy ludzie robią to, ponieważ lubią tworzyć filmy i dzielić się swoją wiedzą z innymi, podczas gdy inni są bardziej zainteresowani zarabianiem pieniędzy z filmów, które tworzą.

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że nawet jeśli nie jesteś zainteresowany zarabianiem pieniędzy na swoich filmach, nadal istnieje wiele powodów, dla których powinieneś założyć kanał na YouTube. Po pierwsze, jest to doskonały sposób, aby zostać zauważonym i zbudować swoją reputację jako eksperta w danym temacie lub tematach. Pomaga to również, jeśli chcesz stać się influencerem lub być postrzeganym jako autorytet dla czegoś konkretnego – wiele osób stworzyło własne kanały, ponieważ znaleźli się na czele czegoś nowego i ekscytującego (pomyśl Elon Musk uruchamiający Teslę w kosmosie).

Wiele osób, które tworzą treści na YouTube, nie uważa się za bardzo dobrych w przemawianiu publicznie lub dzieleniu się pomysłami (lub nawet ich zapisywaniu), ale ponieważ ten rodzaj działalności nie wymaga bezpośredniej interakcji z ludźmi twarzą w twarz, czuje się mniej onieśmielony niż inne sposoby komunikacji, takie jak przemówienia publiczne lub publikowanie książek/artykułów itp.

Twórz wysokiej jakości i angażujące treści

Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest tworzenie wysokiej jakości i angażujących treści. Twoi odbiorcy docenią wysiłek, jaki wkładasz, a to może prowadzić do większej liczby wyświetleń, subskrybentów, polubień, komentarzy i udziałów. Najważniejsze jest to, że dostarczasz wartość poprzez swoje treści wideo.

Jeśli Twoje filmy są zabawne, ludzie będą je oglądać częściej i przez dłuższy czas. Jeśli są pomocne, to ludzie mogą podzielić się nimi ze swoimi przyjaciółmi lub rodziną, aby oni również mogli się nauczyć z tego, co przedstawiłeś w filmie. Na przykład: jeśli ktoś obejrzy film instruktażowy o tym, jak naprawić swój komputer, to może podzielić się nim z kimś innym, kto potrzebuje pomocy lub ma podobne problemy!

Kolejną rzeczą, którą fajnie, abyś zrobił, jest upewnienie się, że każde wideo ma swój indywidualny styl, ponieważ jeśli jedna osoba ogląda wiele filmów z różnych kanałów, to nie będzie w stanie powiedzieć, który z nich należy do danego miejsca, chyba że jest coś unikalnego w każdym z nich (na przykład: różne głosy). Pamiętaj, że spójność też ma znaczenie, więc nie zmieniaj stylu pomiędzy każdym nowym odcinkiem, ponieważ to zmyli widzów, którzy wracają regularnie, oczekując czegoś podobnego za każdym razem!

wysokiej jakości i angażujące treści na YouTube

Promuj swój kanał YouTube na wszystkich swoich pozostałych platformach social media

Promuj swój kanał YouTube na wszystkich swoich innych platformach mediów społecznościowych. Zdobywanie dużej ilości wyświetleń na YouTube w krótkim czasie to ważny czynnik dla algorytmów i samego pozycjonowania całego kanału. Jest to oczywistość, ale warto o tym wspomnieć, ponieważ jeśli zrobisz to dobrze (i konsekwentnie), możesz łatwo podwoić ilość wyświetleń i subskrybentów, które otrzymujesz z samego YouTube. Promowanie swoich filmów na Facebooku, Twitterze, Pintereście i Instagramie nie tylko przyniesie nowych widzów, ale także pomoże w uzyskaniu większej liczby osób, aby zasubskrybować swój kanał, jak również.

Powinieneś również rozważyć dodanie linków do filmów lub kanałów, które pomogły zainspirować twój, podczas gdy dzielenie się treściami od innych Youtuberów na platformach mediów społecznościowych, takich jak Reddit lub Tumblr, gdzie może być jeszcze większa publiczność niż to, co jest dostępne przez sam YouTube! W ten sposób, gdy ludzie będą klikać, zobaczą coś znajomego o sobie, zanim zdadzą sobie sprawę, że nie zostały one opublikowane przez Ciebie… co pomaga budować zaufanie między nami wszystkimi 🙂

Wejdź w interakcję ze swoimi subskrybentami

Możesz zbudować relację ze swoimi widzami, aktywnie się z nimi angażując. Kiedy to zrobisz, poczują się bardziej jak część twojego kanału i będą bardziej skłonni do ciągłego wracania po kolejne filmy. Oto kilka wskazówek dotyczących interakcji z twoimi subskrybentami:

  • Poproś o informacje zwrotne od swoich widzów, zadając im pytania o ich ulubione rzeczy związane z kanałem, co chcieliby zobaczyć w przyszłych filmach lub produktach/usługach, które tworzysz, i tak dalej.
  • Odpowiadaj na komentarze pozostawione przez widzów na YouTube lub Facebooku. Jeśli ktoś zostawi pytanie lub komentarz, który jest istotny dla filmu, który właśnie opublikowałeś, odpowiedz jak najszybciej.
  • Wykorzystaj media społecznościowe, takie jak Twitter lub Facebook, do prowadzenia czatów na żywo na tematy związane z Twoimi filmami (na przykład: „Dzisiejszym tematem będzie to, jak zrobiłam tę torbę” itp.) W ten sposób ludzie, którzy subskrybują, nie czują się ignorowani; raczej wiedzą dokładnie, co się dzieje w odniesieniu do tworzonych teraz treści, co sprawia, że są bardziej zaangażowani ogólnie!

Współpracuj z innymi, aby poszerzyć swoją publiczność

Współpraca z innymi YouTuberami jest jednym z najlepszych sposobów na rozszerzenie swojej publiczności. Kiedy współpracujesz z innymi YouTuberami, pomaga to zwiększyć liczbę twoich subskrybentów i daje im nową perspektywę na to, co możesz zrobić ze swoimi treściami. Istnieje wiele sposobów na współpracę:

  • Promuj wzajemnie swoje kanały poprzez promocję na platformach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, a nawet w biuletynie e-mailowym dla obu zaangażowanych stron (jeśli jest to dozwolone).
  • Daj wzmianki w filmach lub strumieniach na żywo.
  • Weź udział we wspólnych filmach (np.: „Let’s Play”, gdzie dwie osoby grają w gry razem).

Pracuj nad uzyskaniem partnerstwa z YouTube

Jeśli chcesz zarabiać na YouTube, najpierw musisz zostać partnerem. Nie jest to łatwe, ale jest możliwe. Aby ubiegać się o partnerstwo z YouTube, przejdź do swojego kanału i kliknij zakładkę „Monetyzacja” w menu bocznym. Przewiń w dół obok wszystkich innych opcji, aż zobaczysz „Złóż wniosek o partnerstwo”. To zabierze Cię przez proces aplikacji, który obejmuje podstawowe informacje o Twoim kanale, takie jak liczba wyświetleń lub subskrybentów; szczegółowe informacje o Twoich treściach, takich jak ich kategoria i tagi; oraz formularz zapytania, dlaczego powinni wybrać Cię nad innym wnioskodawcą (co jest jednym z powodów, dla których ważne jest posiadanie dobrej treści). Po złożeniu wniosku może minąć nawet 30 dni, zanim zostanie on rozpatrzony przez pracowników YouTube, którzy zdecydują, czy chcą udzielić błogosławieństwa – czy też nie!

Po zatwierdzeniu jako partner, istnieje kilka dodatkowych zasad, które użytkownicy muszą przestrzegać między innymi:

  • Musisz uzyskać ponad 4000 zweryfikowanych godzin czasu oglądania publicznych filmów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
  • Musisz mieć ponad 1000 subskrybentów.
  • Musisz mieć konto AdSense połączone z Twoim kanałem.

Wszystkie te warunki możesz spełnić wykupując specjalny pakiet 4000 godzin na YouTube oraz 1000 subskrypcji.

partnerstwo na YouTube Adsense

Produkuj filmy sponsorowane i reklamy.

Możesz zarobić dużo pieniędzy z treści sponsorowanych. Jest to świetny sposób na zarabianie pieniędzy na YouTube, ponieważ jest łatwy, ale nadal musisz być ostrożny. Nie chcesz skończyć tworzenia filmów, które są nieetyczne lub z których nie jesteś dumny tylko dlatego, że dobrze płacą.

Przed tworzeniem treści sponsorowanych jest kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć:

  • Sponsorowane filmy i reklamy są opłacane przez reklamodawców. Płacą ci bezpośrednio za koszty produkcji i dają im prawo do wykorzystania twojego wideo na swojej stronie internetowej lub koncie w mediach społecznościowych w zamian za zapłatę. Większość kampanii reklamowych oferuje duże stawki za tysiąc wyświetleń (CPM), więc to dlatego jest kluczowe, że twoje filmy dostać dużo wyświetleń! 

Jeśli zastosujesz się do tych kilku kroków, będziesz na dobrej drodze do zarabiania na YouTube!

  • Zrób plan przed rozpoczęciem.
  • Zastanów się nad długością swojego wideo.
  • Zoptymalizuj swoje SEO (Search Engine Optimization).
  • Promuj swój kanał za pomocą swoich treści.
  • Zdobądź popularność dzięki wysokiej jakości treści.
  • Publikuj treści regularnie i zwiększaj swoją bazę subskrybentów i liczbę wyświetleń.

Znajdź niszę

Pierwszym krokiem do zarabiania pieniędzy na YouTube jest znalezienie niszy. Celem jest tutaj znalezienie czegoś, co może być pasją, ale także coś, w czym nie ma już tony konkurencji.

Aby zacząć, pomyśl o tym, co cię interesuje i jakie tematy lubisz poruszać. Należy pamiętać, że nawet jeśli masz duże doświadczenie w jednej dziedzinie (na przykład: makijaż), to nadal jest możliwe, że inni, z mniejszym doświadczeniem niż ty, zarabiają więcej pieniędzy na swoim kanale niż ty, ponieważ skupili się tylko na jednym lub dwóch tematach i włożyli cały swój wysiłek w tworzenie wysokiej jakości treści związanych tylko z tymi tematami.

Aby określić, czy wybrana przez Ciebie nisza będzie na tyle dochodowa, że warto zainwestować swój czas w tworzenie dla niej filmów, zadaj sobie te pytania: Czy mogę na tym zarobić? Czy jest wystarczający popyt? Czy ludzie będą mi płacić tylko po to, żeby nie musieć już słuchać? Czy mogę zrobić z tego całą karierę?

Zrób plan zanim zaczniesz

Teraz, gdy przeprowadziłeś researchi wiesz, jaki rodzaj kanału chcesz zbudować, nadszedł czas, aby zacząć planować, jak to zrobić.

Chociaż może być kuszące, aby po prostu zacząć od razu kręcić filmy, ważne jest, abyś miał plan dla swojego kanału przed umieszczeniem jakichkolwiek treści. Zostało to powiedziane po raz kolejny: Potrzebujesz harmonogramu, aby osiągnąć sukces na YouTube. Ale co to oznacza?

Najpierw ustal, kiedy i jak często możesz kręcić nowe treści wideo. To pomoże określić ogólną strukturę swojego kanału – na przykład, jeśli twoim celem jest 100 subskrybentów w ciągu sześciu miesięcy, to robienie cotygodniowych filmów prawdopodobnie będzie miało sens dla większości ludzi, ponieważ większość kanałów wydaje się zarabiać przynajmniej jakiś rodzaj trakcji w ciągu pierwszych kilku miesięcy na YouTube (choć są wyjątki). Jeśli jest to zbyt wiele pracy lub coś innego pojawia się w życiu w ciągu tych tygodni (jak wydarzenia rodzinne), to mając więcej elastyczności z alternatywnym harmonogramem może być bardziej pożądane.

Zastanów się nad długością swojego wideo

Z reguły trudniej jest skłonić widzów do oglądania dłuższych filmów niż krótszych. Jeśli zrobisz długie wideo, nie tylko stracisz niektórych ludzi, ponieważ znudzą się lub rozproszą, ale także zajmie im więcej czasu, aby obejrzeć cały film (nawet jeśli podoba im się to, co robisz). W rezultacie, może być mądrze rozważyć, aby twoje filmy były tak krótkie, jak to możliwe bez poświęcania jakości – lub jeszcze lepiej: spróbuj znaleźć równowagę między krótkimi i długimi filmami, która działa dla twojego kanału.

Zoptymalizuj SEO na YouTube

Możesz zoptymalizować tytuł i opis swoich filmów, aby zwiększyć ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Aby to zrobić, musisz zawrzeć słowa kluczowe, które odnoszą się bezpośrednio do tego, o czym jest twój film. Na przykład, jeśli robisz wideo o tym, jak uprawiać orchidee w domu, powinieneś użyć słów kluczowych takich jak „pielęgnacja orchidei” i „rośliny orchidei”. Możesz również dodać słowa kluczowe w sekcji tagów swojego kanału YouTube, aby więcej osób znalazło je podczas wyszukiwania tych terminów w Google lub samym YouTube.

Ten proces nazywa się Search Engine Optimization (SEO). Pomaga zapewnić, że filmy o podobnej treści są zgrupowane razem, więc widzowie mogą je łatwo znaleźć, używając pewnych fraz kluczowych związanych konkretnie z jakimkolwiek tematem najbardziej dla każdego z osobna.

Promuj swój kanał za pomocą Fejmstore

W internecie możemy znaleźć sporo stron oferujących promowanie na YouTube. Niestety większość w ogóle nie działa, albo są niskiej jakości. FejmStore to sprawdzona firma przetestowana przez tysiące klientów. Wypromujesz tam kompleksowo cały kanał YouTube od wyswietleń przez subskrypcje po komentarze.

Regularnie publikuj treści

Innym sposobem na zarabianie pieniędzy na YouTube jest regularne publikowanie treści. To pomoże ludziom odkryć Twój kanał, a także sprawi, że będą wracać po więcej. Ważne jest, aby filmy, które publikujesz, były istotne dla twoich odbiorców, więc upewnij się, że tworzysz treści, które będą z nimi rezonować.

Oto kilka pomysłów na regularne treści:

  • Napisz post na blogu o swoim kanale i umieść go na swojej stronie internetowej. Możesz również udostępnić ten artykuł w mediach społecznościowych, więc więcej osób go zobaczy i zasubskrybuje Twój kanał.
  • Niech goście pojawiają się w każdym odcinku jednej z twoich serii. Jeśli sami mają dużą publiczność, mogą udostępnić swój wygląd na własnych kontach w mediach społecznościowych, jak również!

Zwiększaj swoją bazę subskrybentów i wyświetleń

Subskrybenci i wyświetlenia są najważniejszymi czynnikami w zarabianiu na YouTube. Subskrybenci to liczba osób, które zasubskrybowały Twój kanał, natomiast odsłony to łączna liczba wyświetleń Twoich filmów.

  • Znajdź niszę, którą się pasjonujesz i podziel się nią z innymi.
  • Baw się tym, co robisz, czy to mówiąc, czy śpiewając, czy tańcząc, czy grając w gry wideo, czy po prostu dzieląc się ciekawymi faktami o życiu
  • Bądź konsekwentny – regularnie wgrywaj nowe treści

Możesz zmonetyzować swój kanał na YouTube dzięki wyświetleniom, komentarzom i subskrybentom.

Zarabianie pieniędzy na YouTube jest bardzo proste. Jeśli masz dużo subskrybentów, to zarobisz więcej pieniędzy niż inni ludzie z mniejszą liczbą wyświetleń i subskrybentów. Ważne jest, aby być cierpliwym, bo to wymaga czasu, aby zbudować swój kanał się tak, że może zarobić wystarczająco dużo pieniędzy dla Ciebie, aby żyć z. Oto kilka wskazówek, jak zarabiać pieniądze na YouTube:

  • Regularnie publikuj filmy – przynajmniej raz w tygodniu, ale najlepiej dwa lub trzy razy w tygodniu.
  • Twórz dobre treści – nie umieszczaj byle jakich filmów, stwórz coś ciekawego i zabawnego do oglądania
  • Pytaj widzów, czy podoba im się treść, zanim opublikujesz kolejny film – to pokazuje, że zależy Ci na tym, co myślą o Twojej pracy

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 197

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.